FAG'ın Tarihçesi 1883 yılında Friedrich Fischer, bilya taşlama makinasını icat etti. Bu sayede çelik bilyalar ilk defa tamamen küresel olarak taslanabilmişti.

Ve bu dahice fikir sadece bir icat olmaktan çıkıp FAG firmasının kurulmasına neden olmuştur. Friedrich Fischer'in ölümünden 10 yıl sonra Georg Schäfer, o zamanki adıyla Friedrich Fischer AĞ olan "ilk otomasyonlu dökme çelik fabrikasını" devralıp uluslararası üne sahip bir sanayi kurumu haline getirdi.


Günümüzde FAG, bilyalı rulman konusunda uzman, 100 yıldır dünya çapındaki piyasaların tercih ettiği lider bir markadır ve 2001'den itibaren Schaeffler Group'a dahildir. Gelecek odaklı bir firma olarak, FAG lider otomobil ve makina üreticileri ile birlikte çalışmakta, hem bilyalı rulmanlar hem de yüksek hassasiyetli rulmanlar konusunda, ürünleri geliştirilmek ve en üst seviyeye çıkartmak için eğitime ve araştırmalara yatırım yapmaktadır. Tamamlayıcı INA ürün programı ile birlikte FAG, üretim makinalarına, güç aktırım ve raylı ulaşım teknolojisine, ağır sanayiye ve tüketici ürünlerine hitap eden ve rulman sanayisinin neredeyse tüm uygulamalarını karşılayabilen en geniş ürün yelpazesine sahiptir.


Örneğin en büyük yolcu uçağı Airbus A380 modelinin Rolls-Royce motoru olan "Trent 900" için motor yatakları ve birçok bileşen, FAG bilgisi ile üretilir.

18.000'den fazla çalışanı, sayısız ofis ve şubeleri ile FAG, dünya çapında bilinen bir markadır.


Dünyadaki 63 tesisinde her gün, 2 mm'lik iğne kovanından 4,25 m dış çaplı büyük rulmanlara kadar büyük bir hassasiyetle üretim yapılmaktadır.FAG, kalitesi, teknolojik ilerlemesi, güvenirliği ve maliyet etkinliğinin yanısıra doğru ve zamanında mal teslimi ile bugün olduğu gibi yarında otomotiv, endüstri ve hava sanayisinde hizmet vermeye devam edecektir.


FAG Bilyalı Rulmanlar

Madencilikten uzay sanayisine kadar Rulmanlar, millerin ve aksların kılavuzlanmasını ve desteklenmesini sağlar ve hem radyal olarak hem de ekşenel olarak yüklenebilirler, burada mümkün olduğunca az sürtünme ve aşınma oluşması sağlanır. Tüm yüklenme türleri ve talepleri için rulmanlar mevcuttur. Genelde bileziklerden (iç bilezik ve dış bilezik), yuvarlanma elemanlarından ve yuvarlanma elemanlarını çevreleyen bir kafesten oluşmaktadır.

Yuvarlanma elemanları bilya veya makara şeklindedir. Bunlar , bileziklerin çalışma yüzeyleri üzerinde yuvarlanırlar, bu suretle kayma sürtünmesinin yerine çok daha düşük olan yuvarlanma sürtünmesi


geçer. Yuvarlanma elemanlarının görevi, yatak üzerine etki eden yükün bir rulman bileziğinden diğerine aktarılmasını sağlamaktır.


Yüksek taşıma kabiliyeti için rulman bileziklerinin arasına mümkün olduğunca çok ve mümkün olduğunca büyük yuvarlanma elemanlarının yerleştirilmesi önemlidir. Elemanların sayıları ve büyüklükleri rulmanın çapına göre değişir. Kafes, yuvarlanma elemanlarını belirli bir mesafede birbirinden ayrı tutar. Rulmanlar neredeyse bakım gerektirmez.


Bir rulman için en önemli beklentiler, uzun dayanıklılık süresi, yüksek güvenilirlik ve verimliliktir. Rulmanların ana

parçalarından biri olarak yağlayıcı maddesi de sayılmalıdır (gres veya sıvı yağı); çünkü yağlıyıcı maddesi olmadan

rulman kullanılamaz duruma gelir. Teknoloji geliştikçe keçeler da yataklara entegre edilmektedir.


FAG rulmanlarının, rulman bilezikleri ve yuvarlanma elemanları için normal şartlarda düşük alaşımlı , iyice sertleştirilmiş krom çelik kullanılır.


FAG Otomobil

İlk donanım ve yedek parça piyasası için kalite


Binek araçlarda orijinal ekipman için FAG teknolojisi: Audi, Volvo, BMW, VW, Ford, DÇ, GM, Fiat, Daewoo, Honda,Hyundai, Isuzu, Mazda, Mitsubishi, Porsche, Proton, Renault,Nissan, PSA, SsangYong, Suzuki, Toyota.


Ticari araçlarda, römorklarda ve akslarda orijinal ekipman için FAG teknolojisi: Volvo, SAF, DAF, RVİ, Mercedes-Benz, Arvin Meritör, İveco, MAN, Scania, BPW. Günümüzde otomobil sektöründe standart olarak geçerli olan değerler, yıllar öncesinde yüksek teknolojiler hedeflenerek adım adım gelişmiştir. Geleceğin otomobili


sadece hızlı değil aynı zamanda da ekonomik olmalıdır. Yüksek yüklerden bağımsız olarak her bir parçanın aşınması mümkün olduğunca düşük tutulmalıdır.


Tüm tanınmış otomobil üreticilerinin yenilik ve geliştirilmiş etkinlik için çaba göstermelerinin sebebi budur. FAG piyasanın bütün taleplerini yerine getirirken müşteri odaklı binek araçların bileşenlerini tasarlar üretir ve sunar.


FAG tekerlek rulmanı ve şanzımandaki ana miller için FAG rulmanları hem binek araçlar hem de ticari araçlar için çok emniyetli ve güvenilirdir. Dünya üzerindeki üretim ve satış ağı, FAG'in daima ilgili pazarlarda mevcut ve müşteriye yakın olmasını sağlar. Müşteriye özgü çözümlerin geliştirilmesinde sadece rulmanlardaki teknik yenilikler değil, araçtaki bütün bileşenlerin birbiriyle uyum içinde birlikte çalışması da on plandadır.


Ancak ilave fonksiyonların entegre edilmesiyle, örn. ABS sensoru, yeni bir ürün başarılı olur. Müşterilerimizin


başarısını, ürünlerimizin kalitesi, dayanıklılığı ve güvenilirliği ile desteklemekteyiz.