NGK Spark Plug, FCA’nın seramik kızdırma bujileri tedarikçisi oldu. NGK Spark Plug önemli bir başarıya daha imza atarak Fiat Chrysler Automobiles’in seramik kızdırma bujileri için tek tedarikçisi oldu.

Dünyanın lider buji, kızdırma bujisi ve lambda sensoru üreticisi NGK Spark Pluğ, önemli bir başarıya daha imza attı. Şirket, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) tarafından lanse edilen yeni Jeep Cherokee Limited‘te prömiyerini yapan 2.2 litrelik Multi-Jet II Common-Rail dizel motorunun seramik kızdırma bujileri için tek tedarikçi oldu. Böylece FCA bir NGK seramik kızdırma bujisini ilk defa orijinal ekipman olarak kullanmış¸ oldu. Fiat’ın yeni 2.2 litrelik Multi-Jet II Common Rail motoru iki ayrı performans kademesi olarak temin edilebilir. Motorun gücü 136 kW (185 bg) ile 147 kW (200 bg) arasında değişirken, 440 Nm‘lik maksimum tork sabit kalıyor. Bu motor, piyasaya sürüldüğü 2015 yılının Temmuz ayı itibarıyla Jeep Cherokee’de kullanılan en güçlü ve en ekonomik motor- larından biri. Aynı zamanda NGK seramik kızdırma bujilerinin görev yaptığˆı ilk FCA dizel motoru.



İkinci nesil Yeni Yüksek Sıcaklık Seramığı


Bu motor için NGK Spark Pluğ Europe, olağanüstü kızdırma özelliklerine sahip ikinci nesil Yeni Yüksek Sıcaklık Seramığı (NHTC2) tıpı CZ503 kodlu orijinal ekipman kızdırma bujisini geliştirdi. 1.000°C’lik çalışma sıcaklığına bir saniye gibi kısa bir sürede ulaşan CZ503, 1.350°C’de on dakikadan fazla sonradan kızdırma yapabilir ve bu sayede, en soğuk dış¸ sıcaklarında bile çevreye duyarlı bir soğuk çalıştırma ve titreşimsiz bir motor çalışmasına izin verir, parçacık ve zararlı madde emisyonunu asgari seviyeye indirir ve motorun EURO6 standardını yerine getirmesine büyük katkı sağlar.