Ateşleme Bobini Arızası Nasıl Anlasılır?
Ateşleme bobini Düşük Voltaj Devresi ( Primer Devre ) ve Yüksek Voltaj Devresi ( Sekonder Devre ) olmak üzere iki bölümden olusan bir transformatörden (trafo) oluşur.

Ateşleme Bobini Aracın elektrik akşamından aldığı yüksek amperli voltajı 18000 ile 25000 voltluk bir güce yükselterek distribütöre gönderir. Bu yüksek voltaj distribütörden sırası ile ateşleme yapılacak bujiye yönlendirilir ve bu sayede motor içerisinde sıralı bir yanma meydana gelir ve motor güç üretmeye başlar. Ateşleme bobini genellikle 60.000.ile 80.000 kilometre arasında çalışma ömrünü tamamlar.





Aracın ilk çalışmada geç ve zor çalışması, motor sesinin aşırı değişmesi, sarsıntılı çalışması, aracın performansının ( çekiş gücünün ) düşmesi ve aracın yakıt sarfiyatının artması araç ateşleme bobininin arıza belirtilerinden bazılarıdır. Bobin arızaları şarj dinamosunun arıza belirtileri ile hemen hemen aynı benzerlikleri göstermektedir bu nedenle çoğunlukla birbirine karıştırılır. Ateşleme bobininin arızalı olup olmadığı anlamanın en etkili yolu ateşleme bobini ile distribütör arasında bulunan kablo çıkartılarak araç kontak anahtarı çevrilir ve bobin çıkışında voltaj olup olmadığı ölçülmelidir. Bir diğer yöntem ise çıkartılan kablo motor bloğuna 1-2 cm yaklaştırılarak marşa basılır. Mars verildiğinde motor bloğuna kıvılcım atlaması oluyorsa bobinin sağlam olduğu anlaşılır.





Ateşleme Bobininin arızalanmasında bir çok neden vardır. Bunlardan bazıları LPG'li araçların motor içerisinde yanma meydana getirebilmesi için benzinli araçlardan daha yüksek voltajlara ihtiyaç duyması ve bu nedenle ateşleme bobininin daha fazla yüke maruz kalmasından dolayı ısınarak bobin tellerinin kopması, araç bujilerin eskimiş olması, araç ateşleme kablolarının eskimiş olması, araçta bulunan ateşleme bobininin kalitesi düşük olması başlıca nedenlerdendir. Ateşleme bobininin değiştirilmesinde dikkat edilmesi gereken en önemli husus uzman kişiler tarafından kaliteli malzeme kullanılmasıdır.



14.Mar.2017 12:25:31