534 0014 10 No’lu V Kayışı Hidrolik
534 0014 10 referanslı hidrolik gergi ünitesi, bir gergi makarası, kol ve hidrolik gerdiricisinden oluşmaktadır.

Araç Üreticileri: Audi, Skoda, Volkswagen


Modeller: Audi A4, A6, Skoda Superb, Volkswagen Bora, Golf IV, Passat


Motor: 1.9 TDI (MJ 1996 )


Motor Kodu: ATD, AXR, AVB, AJM, ATJ, AUY, ASZ, AVF, AWX 


Schaeffler AAM Referansi: 534 0014 10


OE-No.: 038 903 315 D

            038 903 315 P


534 0014 10 referanslı hidrolik gergi ünitesi, bir gergi makarası, kol ve hidrolik gerdiricisinden oluşmaktadır.


Not: Gergi ünitesinin araca takılı durumdayken parçalarına ayrılması mümkün
degildir, bunun için yeterli boşluk yoktur.


Ünitenin parçalari üzerinde bulunan montaj civatalari güç uygulanarak sökülebilir. Ünitenin araç üzerindeyken

parçalarina ayrilmaya çalisilmasi, asagidaki olumsuzluklara neden olabilir:


· Gergi makarası rulmanının hasar görmesi.


· Hidrolik gerdirici üzerinde bulunan montaj gözünün deforme olması.


· Vida dişlerinin hasar görmesi ve bağlantıların gevşemesi.


Bu tip hasarlar genellikle tüm yardımcı tahrik sisteminin arızalanmasına yol açmaktadır.




Bu nedenle yardımcı tahrik sistemi üzerinde çalışırken gergi ünitesini komple şekilde sökerek değiştirmenizi tavsiye ederiz. Gergi makarası, gergi kolu ve hidrolik gerdirici hep birlikte tek bir fonksiyonel üniteyi oluşturur. Bu parçalardan birinin arızalanması durumunda, diğerleri daha fazla gerilime maruz kalır. Bir onarım sonrasında bu parçalardan birinin bu şekildeki bir gerilim altında sistemde çalışmaya devam etmesi durumunda, ilgili parça ve dolayısıyla yardımcı tahrik sistemi, çok kısa sürede arızalanacaktır. Sonuç olarak, bir arıza durumunda V kayısı gergi ünitesi komple olarak değiştirilmelidir. Araç üreticisi bu parçaları ayrı olarak da piyasaya sunsa da, bu parçaların daima birlikte değiştirilmesi gerektiğine işaret etmektedir. Schaeffler Otomotiv Aftermarket, ilave montaj çalışması ihtiyacını ortadan kaldırmak adına hali hazırda bu parçaları komple bir gergi ünitesi olarak piyasaya sunmaktadır. Yardımcı tahrik sisteminin sağlıklı çalışması için Schaeffler Otomotiv Aftermarket, hidrolik gergi ünitesinin 90,000 km’de bir (en fazla 100,000 km) değiştirilmesini önermektedir. Tabi ki V kayısı da aynı zamanda değiştirilmelidir. Schaeffler AAM, bu amaçla ürün gamına 530 0383 10 referanslı kayış tahrik kitini ilave etmiştir.


Bu ünitenin değiştirilmesi sırasında tüm bağlantıları doğru torkta sıkınız.


Üniteyi taktıktan sonra, V kayısını yerine takmadan önce hidrolik damperi birkaç kez aşağı yukarı hareket ettirerek elle havasını alınız.




Not: Aşağıdaki durumlar, gergi ünitesinin titreşimli çalışmasına neden olabilir:


· Devir ayarlı alternatör kasnağının (araçta mevcutsa) aşınmış ya da arızalı olması.


· Yeni takılan bir gergi ünitesinin elle havasının alınmamış olması.


· Bozuk V kayısı.


· Kasnaklardaki kayış kanalları içinde kır birikmesi.



14.Mar.2017 12:36:00